NewRe: Jak na text v matematickem textu (maybe longer)

Petr Sojka sojka at informatics.muni.cz
Tue Feb 19 19:14:27 CET 2002

On Tue, Feb 19, 2002 at 06:37:50PM +0100, cslatex at seznam.cz wrote:
Pane Novaku,

> Toto me docela zaujalo, protoze práve neco podobného písi. Nahlédl jsem
> bleskurychle do svojí nové chytré LaTeX knízky, ale \hbox{}jsem v rejstríku
> neobjevil. Nasel jsem puze \mbox{}. Co to prosím znamená, to je cistý TeX
> príkaz ?
Ano, \hbox je prikaz TeXu.
V `kpsewhich latex.ltx` najdete
\long\def\mbox#1{\leavevmode\hbox{#1}}
tedy \mbox oproti \hboxu jeste zajisti prepnuti do horizontalniho modu.

> Jeste jsem se chtel zeptat na AMSTeX. Rozhodl jsem se psát v LaTeXu2e a
> chtel bych v nem psát i trochu matematiky, fyziky a chemie. Co AMSTeX má a
> LaTeX2e nemá = je treba pro psaní matematiky a LaTeX2e to neumí. A jeste
> jsem slysel o LamsTeXu a LaTeXu3.
AMSTeX je jiz implementovan `jako package LaTeXu', takze pokud nabudete
dojmu, ze Vam pri sazbe matematiky chybi nektera okoli a konstrukce,
pridejte si do preambule latexovskeho dokumentu baliky AMS a pouzivejte je.
Dokumentaci mate na svem TeXlive-6 CD v adresari
/cesta/k/texovemu/stromu/texmf/doc/latex/amslatex/*.dvi .

> [...]
> nad soustavným ucení nových vecí. Co byste mi doporucili. Nevadí mi se
> naucit neco nového, ale aby to vedlo k cíli a ne do mlhy. V tom je myslím i
> síla windows a microsoftu vubec, i kdyz tohle by patrilo cástecne i do Linux
> konference. Tam sedne "truhlík" k pocítaci a píse. Jenze kdyz sedne k
> pocítaci "truhlík" pod linuxem tak kouká. To samé v diametrálne odlisných
> editoru od M$ Wordu. Pod Micro$oftem jsem HighEnd user, ale pod unixem a
> podobných jsem kapka v mori - to platí i o editorech. Clovek neví, co se
Investice do vzdela(va)ni je dlouhodoba, nevyhodna jen z jepici perspektivy.
"Truhlik" dokument v M$ Wordu sice napise, ale teprve pak zjisti, ze nedosahne
toho, co potrebuje (napriklad takovou zakladni vec jako nedelitelnou
roztazitelnou mezeru) a muze zacit znova a praci zahodit, nebot to na
zadnem listu nevyresi.

> Nakonec jsem se chtel nejprve zeptat, zda sem mohu dát kus mého zdrojáku v
> LaTeXu, aby mi ho nekdo skoukl, zda v nem nedelám divociny. Nerad bych psal
Lepe vystavit na WWW a do listu napsat jen URL.

> Jo a protoze se ptám i jinde. Chcete, abych si zmenil svuj email
> cslatex at seznam.cz ? byl volný, tak jsem si ho vytvoril speciálne pro tuto
> konferenci. Myslel jsem si, ze "budete mít radost", ale zatím to vypadá
> zcela opacne. Pocházím z Windows sveta a ve svete Linuxu nemám jeste moc
> zkuseností. Co s tím ?
Hlavni kritika byla na Vasi anonymitu. Ale i tak bych alias cslatex volil
jen v pripade, kdybych byl jeho autorem nebo k nemu poskytoval support.

> S pozdravem Petr Novák
Zdravim

--ps