Psaní mezer ve zkratkách

Bohumil Chalupa bochal at met.mff.cuni.cz
Thu Feb 14 14:00:55 CET 2002

On Thu, 14 Feb 2002, Vit Zyka wrote:

> Dobry den.

> Jiz zde zaznelo, ze napr. u jmena napsaneho takto ,J.A. Komensky` se
> neohrabanym orangutanem stat nemusite. Je to dokonce doporucovano.

Kym? Nemam moc rad tyhle pasivni vazby, ktere zastiraji absenci podmetu :o))

> Bylo by dobre, aby v 99% anglickych textu se psal znak procent takto bez
> mezery. V cestine vsak piseme mezeru podle toho, o kolik jde slov: 99 %
> uzivatelu, ale 5% svah.

Ale to neni podle poctu slov. To prvni vyjadruje pocet, mnozstvi,
a "pro cent" znamena v originale "ze sta", nebo "na sto", chcete-li.
Tedy devadesat devet ze sta uzivatelu.
To druhe je pridavne jmeno "petiprocentni". Nahodou to take vychazi
na pocet slov. Ale co stodvacetisestiprocentni :o)) svah?
(Nebo narust, kdyby se nekomu nelibily svahy pres 45 stupnu... :o))

Bylo by dobre, aby se ve spojeni "v 99 % anglickych textu" psala
mezera.  :o)
Staci si to precist: "V devadesati deviti procentech anglickych textu".

> Vitek Zyka

BoChal.
Schvalne jsem tu nechal ty prazdne radky, aby si ctenari uvedomili,
ze je po sobe vhodne uklizet i na konci dopisu.