Cesky styl do LaTeXu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Feb 14 09:47:08 CET 2002

On Wed, 13 Feb 2002, Petr Sojka wrote:

> Zpetna kompatibilita je samozrejme strasne dulezita, ale u veci, ktere
> nekdo pouziva a nejdou jednoduse nahradit. IMO potreba mit _casti jednoho
> dokumentu ve dvou ruznych kodovanich fontu_ byla specificka v dobe vzniku

U novych dokumentu se tomu vyhybam, protoze to umim resit jinymi nastroji,
ale ve starych dokumentech, ktere jeste potrebuji, to mam.

> czech.sty a krome autora a znalcu o ni ani mnoho lidi nevi. Je nekdo na tomto
> listu, ktery toto pouziva a neni pro neho prijatelne fonty prekodovat
> napr. fontinstem nebo si drzet archivni instalaci? Pokud takovi lide
> nejsou, pak bych nevahal _z tohoto pozadavku_, tj. jen malinke casti
> zpetne kompatibility, v ramci vyhod vetsiny, slevit.

Svoboda je v tom, ze kazdy muze pouzivat to, co se mi libi. Cestina v
babelu je, kadzy ji muze pouzivat. Virtualizac csfontu do kodovani T1 je
mozna a neprilis obtizna, jenom nemam cas na to, abych to udelal. Kazdy
tedy muze mit cestinu v babelu i csfonty stejne jako cslatex a EC-fonty.
Je pouze na uzivatelich, kam pujde vyvoj.

Napada me jedna uprava, je to jen idea, kterou by bylo nutno dopracovat.
cslatex ma makro \DeclareLanguage, doufam, ze v babelu neni. Pak by se
mohlo na zacatek czech.sty (i babelovskeho) pridat

\ifx\DeclareLanguage\undefined

a podle toho zobrazit srozumitelnou chybovou zpravu. Babelizovany LaTeX
totiz vubec nepouziva czech.sty, to je pouze v babelizovanem plainu. Na
rozdil od jednotneho czech.sty, ktery da dos prace, je tahle uprava rychla
a snadna a mohla by jiz byt na TeXLive7.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/