Cesky styl do LaTeXu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Feb 13 09:35:39 CET 2002

On Wed, 13 Feb 2002, Petr Olsak wrote:

> cslatex obsahuje jeden skaredy trik, ktery umoznuje dvoji kodovani fontu
> jednoho jazyka implementovat. Jedna se o predefinovani interniho makra
> LaTeXu \DeclareFontEncoding at . Tento skaredy trik by tedy bylo
> potreba presunout do oficialniho babelu, coz asi neni pruchozi. Udelal
> jsem podrobnou analyzu problemu a navrhnul asi nejcistejsi reseni: pridat
> do makra \DeclareFontEncoding@ _oficialniho_ LaTeXu dodatecny ,,hook``, se
> kterym by mohl babel pracovat. Tento navrh Frank Mittelbch neprijal a
> napsal, ze o tom bude uvazovat mozna pro LaTeX 3 (jak je mozno dohledat

A to neni prvni pripad. Kdyz jsem prebiral starost o cslatex od Jiriho
Zlatusky, zjistil jsem, ze byl modifikovan kod, ktery znemoznil zadavani
\patterns pomoci TeXovych sekvenci. Poslal jsem opravu s vysvetlenim, proc
ji potrebujeme. Dale jsem informoval o cslatexu, co tam zhruba potrebujeme
a odkazal jsem na prislusne baliky s plnou dokumentaci v anglictine. Frank
Mittelbach mi tehdy odepsal, ze se na to casem podiva. O pul roku pozdeji
byla nova verze, kde zase nesly vlozit \patterns pomoci TeXovych sekvenci
a v DeclareFontEncoding doslo k nejake zmene, se kterou jsem si nedokazal
tehdy poradit a modifikovane makro dodal Jiri Zlatuska. Pak jsem byl rad,
ze se o cslatex a czech.sty zacal starat pan Snajdr.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/