Psaní mezer ve zkratkách

Vit Zyka zyka at cmp.felk.cvut.cz
Mon Feb 11 17:55:52 CET 2002

> by tam mezera byt mela a v s.-r.o., coz je uz uplny zmatek. Pritom v
> prikladu je J. A. Komensky, coz je samozrejme s mezerou, tak proc neni
> mezera v a.s.?

Dobry den,

jak se ma spravne psat s. r. o. nevim (osobne bych tam mezeru take
dal, ale malou, tak na 1/5 az 1/4 em, aby ztmavila prosvetlenou tecku, ale
to neberte za bernou minci), ale s tim J.A.~Komenskym to Bringhurst v The
Elements of Typographic Style (str. 30) doporucuje psat bez mezer mezi
krestnimi jmeny nebo jen s tenkou mezerou. Mezi krestnim jmenem a
prijmenim pise mezeru co do sirky normalni (lec nezlomitelnou). Kniha
je sice zamerena na severoamerickou typografii, ale autor se snazi
anglicke a evropske odlisnosti zminit. Zde zadna zminka neni.

Vitek Zyka
| Vit Zyka, researcher, CVUT FEL|
| Center for Machine Perception |
| zyka@ http://cmp.felk.cvut.cz |