Psaní mezer ve zkratkách

Dan Ohnesorg Dan at feld.cvut.cz
Mon Feb 11 17:17:24 CET 2002

Zajimal by me nazor na psani mezer po tecce ve zkratkach. Je mi celkem
jasne, kde se mezera po tecce psat ma a kde ne. Jedine v cem tapu je psani
mezer ve zkratkach a to predevsim ve dvou, s. r. o. a a. s.

Podle me by se mela mezera psat po kazde tecce. Takze by to melo byt takle:

s. r. o.
a. s.

Nicmene vetsina lidi a i pomerne oficialnich tiskovin pouziva
s.r.o. a a.s., tedy lepi to na sebe. Mam pujceny typograficky manual od p.
Berana a tam je to na jedinem miste, v popisu deleni zkratek a tam je to
zrovna trochu nejasne, protoze je tam a.-s., coz bych chapal tak, ze
by tam mezera byt mela a v s.-r.o., coz je uz uplny zmatek. Pritom v
prikladu je J. A. Komensky, coz je samozrejme s mezerou, tak proc neni
mezera v a.s.?

Podotykam, ze ve vsech reklamach v te knize je to psane
slepene, coz ale asi neni zadne voditko, protoze reklamni grafik
nemusi byt nutne typograf.

Vi tedy nekdo, jak je to spravne?

diky
dan