Re: Psaní mezer ve zkratkác h

Josef Polach polach.j at pbsvb.cz
Tue Feb 12 06:34:56 CET 2002

Jazykova poradna ustavu pro jazyk cesky doporucuje na adrese
http://www.ujc.cas.cz/poradna/porfaq.htm toto:

spol. s r. o., s. r. o., a. s.

Pro akciovou spolecnost se uzívá jedna podoba zkratky, pro spolecnost s
rucením omezeným tri, protoze predlozka se ve zkratce vyjádrit nemusí; pokud
predlozku píšeme, pak bez tecky, protoze je to nezkrácené slovo.

Zásadne následují po teckách mezery (pokud nenapíšeme cárku, dvojtecku,
stredník, otazník ap.). Na casté dotazy poznamenáváme, ze tecka za zkratkou
plní i funkci ukoncení vety, takze další tecku uz nepíšeme: Podíl koupila
Škoda, a. s. Viz téz heslo Druhá tecka .

Cárky klademe jako pri nezkráceném vyjádrení:

akciová spolecnost Kapa - a. s. Kapa

Kapa, akciová spolecnost, vyrábí... - Kapa, a. s., vyrábí...

Semtam, spolecnost rucením omezeným, nabízí zájezdy... - Semtam, s. r. o.,
nabízí zájezdy...
----

Zdravi Josef