Re: WinEdt + miktex z TeX CD od pana Rybičky - jak na to ?

Josef Krob jokr at phil.muni.cz
Mon Feb 4 16:56:49 CET 2002

Dobrý den,
4. února 2002, 16:21:43, napsal jste:

> Dobrý den.

> Mohl byste mi prosím někdo poradit, jak rozchodit WinEdt spolu s MikTeXem ?
> (Háček je v tom, že mi neběží ani kompilace pomocí texify na příkazové
> řádce, viz. níže)
Je treba, podle meho, rozlisit dve veci:
1. Instalace TeXu (MiKTeXu) a jeho prostredi
2. Instalace WinEdt

Samotny  WinEdt  k  funkcnosti  ci nefunkcnosti TeXu nic nepridava ani
neubira.  Pouze ma predchystane davky a spoleha na standardni TDS a to
ze  /bin  je  v  PATH.  Tyto  volaci  davky  ma ve svem adresari v podobe
vlastnich  maker  *.edt  nebo  primo davkovych souboru a zde je lze take
editovat.

> Nic jsem neinstaloval, protože jsem pochopil z návodu na TeX_CD, že se
> nemusí nic instalovat. Přesto mi však WinEdt nechce kompilovat a po zadání
> "texify neco.tex" to chce po mně nějaké czech.ldf a další věci do babel,
> přitom babel už jsem rozzipoval v příslušném adresáři (na TeX_CD byl
> bibtex.zip). Navíc jsem slyšel, že babel by se neměl pro češtinu používat a
> mělo by to fungovat bez něj. A navíc aktivovat české uvozovky, ... což se
> dělá - matně vzpomínám - pomocí nějakých pluginů.
Babel vyhodit vcetne czech.sty v jeho adresari.  Dale si zkontrolujte,
zda nekde neni v nazvu mezera. Doinstalovat ceskou podporu, pokud neni
soucasti instalovaneho baliku. Viz archiv teto konference.

> Jak tedy nejjednudušeji rozchodit tu kompilaci pomocí WinEdt ? Chci psát
> !česky! se vším všudy (uvozovky, ...) v LaTeXu2e. (Už jsem v něm psal, ale
> teď jsem opět zatuhl u instalace :o( )
Jak uvedeno vyse, nema to s Winedt nic spolecneho, vyjma nastaveni
obrazovkoveho fontu. Je treba sprovoznit samotnou instalaci TeXu. Az
Vam bude fungovat tex soubor.tex, bude to fungovat i z Winedt.

> (To musím opravdu nainstalovat od začátku celý MikTeX, GhostScript, Cigwin,
> a kdoví co ještě ? Často přeinstalovávám operační systém a nastavovat
> opětovně podporu LaTeXu je velice zdlouhavé a náročné. Nestačí to jen od
> někud vždycky zkopírovat, třeba z TeX_CD ?)
Neni treba, ja to resim jednou instalaci a jeji zalohou
(zkopirovanim). Po reinstalaci systemu, staci jen vratit na misto a do
PATH doplnit informaci, kde je /bin. Pokud vsak vyzadujete plnou
soucinnost Ghostcriptu a Yapu je jistejsi preinstalovat i tyto (ted je
rec samozrejme o jen MiKTeXu.)

> Děkuji mockrát za odpověď - Petr Novák

> PS: Doporučte prosím nějaký windowsovský DVI viewer, který poběží ihned (aby
> měl všechny složky integrované v sobě a nepotřeboal ke svému běhu další
> programy, vyjma operačního systému); jako například výborný Adobe Acrobat
> 5.0 pro PDF view.

Nejsem si jisty, zda je to z principu mozne. Na to se asi ozvou
povolanejsi, zejmena, kdyz tu neco placnu. Yap, windvi aj. jsou
odkazani na fonty z instalace TeXu, v pripade jejich automatickeho
generovani na dalsi programy, ktere toto umoznuji a proto jsou z celou
instalaci uzce provazany. *.pdf v sobe uz tyto fonty muze obsahovat,
*.dvi nikoli.

--
S pozdravem,
Josef Krob