Dotaz na parametr programu DVIPS

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Tue Apr 9 10:40:10 CEST 2002

Jan Trmal píše:

> Pekny jarni den preju,
> chtel jsem se zeptat, jaky vyznam ma parametr G0, resp G1 pri volani
> programu dvips.
> Pokud napisu pouze dvips -P pdf mujtext.dvi, nemam ve vyslednem textu
> matematicke symboly \Phi a \Theta. To same nastane pri pridani parametru -G1
> Pokud zavolam  dvips -P pdf -G0 mujtext.dvi, ve vyslednem postscriptu se
> vyskytuji.

Zda se, ze tento parametr ma az verze 5.86. dvips --help pise

G*  Shift low chars to higher pos.

Tezko rici, co se tim mini. V dalsi dokumentaci nic neni.
Ale rada parametru je jen tvaru vypnuto/zapnuto a nulou se
vypina. Je tedy otazka, zda -G1 neco rozumneho znamena.
Asi jedine zkoumat zdrojovy kod. :-(

> Zkousel jsem si prostudovat napovedu k dvips, bohuzel jsem ale z ni vubec
> nebyl moudry.
> Trapi mne to proto, ze jsem na parametr -G0 prisel jen cirou nahodou a byl
> jsem dlohou dobu nestastny, ze mi to "nefunguje". :)
> Mam nejak spatne nakonfigurovany dvips, nebo je to proste "normalni"?
>
> A pak mam jeste jeden dotaz... Existuje nejaky vektorovy format, ktery lze
> pomoci \includegraphics vlozit do vysledneho souboru, pokud vyuzivam
> PDFLaTeX? Formaty jpg a png mi nepripadaji na vektorovou grafiku prilis
> vhodne.

Samozrejme, PDF. Popr. vystup z metapostu (coz je "jednoduchy"
postscript).

Zdravi
        Jaromir Kuben