ps2pdf a ps soubor z windows

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Apr 2 10:40:47 CEST 2002

On Sun, 31 Mar 2002, Jan Houstek wrote:

> Podle toho, co pisete, mate pod kontrolou vznik toho souboru na windows,
> takze by se to dalo vyresit jinak, nez tiskem na radoby PS
> tiskarnu. Napriklad existuje par programku, ktere vytvori virtualni
> tiskarnu, ktera misto potistenych stranek dela rovnou PDF, vetsinou
> fungujici i v linuxu. Nevim nazvy z hlavy, ale tusim, ze jsem videl i
> jeden, ktery byl zadarmo.

Asi pred tydnem jsem poslal do SWN recenzi takovych jednoduchych programu
pro Windows. MakePDF ma novou verzi, ale to uz jsem recenzi mel napsanou a
bylo par hodin pred uzaverkou, ale obecne jsem byl nespokojen zejmena s
cestinou. A vetsina programu predpoklada, ze vsichni maji windows a
Tines-New-roman i Arial a odmitnou tyto fonty vlozit do PDF, prestoze ma
zaskrtnuto "vlozit vsechny fonty". Kdyz se pak na vysledek podivam v OS/2
nebo v linuxu, jsou nektera pismenka ztracena. Kdyz uz to delate pres PS,
zvolte si takovy ovladac, kde se da zvolit, aby misto truetype fontu byly
vlozeny type1 ekvivalenty a vsechny fonty byly skutecne vlozeny v
dokumentu. Z takovych PS souboru jsem delal PDF distillerem a cestina vzdy
dopadla dobre.

> -- Honza Houstek

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz