Lehce OT: Ucebnice typografie?

Bohdanecky Zdenek Jr bohdik at bohdik.cz
Wed Sep 5 15:38:15 CEST 2001

Wednesday, September 05, 2001, 11:47:02 AM, you wrote:

LC> tusim Quarku Xpressu. Podle me tu chybi kniha, ktera by ctenare seznamila se
LC> zakladnimi pismy a na prikladech by ukazala jejich mozne kombinace pro pripravu
LC> ruznych druhu tiskovin. Kde bychom se dozvedeli, co se k sobe hodi a co ne (a
LC> proc ne). Atd...

Mam tu od Stanislava Horneho "Od DTP k pre-pressu" a "Pocitacova
typografie a design dokumentu", vydala Grada. V te typografii jsou
ruzne ukazky formatovani dokumentu. Ale hodnotit to zatim nemohu,
nebot jsem se tim jeste neprokousal.

Za kvalitni povazuji "(Aktualizovany) Typograficky manual" od Vladimira
Berana a kol.

Mel jsem v ruce "Profesionalni design v reklame", kde jsou ukazky
ruznych tiskovin. Treba by vas prave toto uspokojilo. Da se to sehnat
v BENu (www.ben.cz).

2 Hans Ginzel: diky moc za URL. Jemny.tex uz studuji. Je to skvele.

2 Lubos Kloc: jen diky vasi mailove reakci jsem si tuto konferenci
nakonec neodpojil a konecne si po 3 letech, co vubec vim, ze nejaky
TeX existuje a co me laka, udelal cas, (te)TeX nainstaloval a zacal se
ho ucit. Fascinuje me proste typografie a SGML. Uz jen nasetrit na
prispevek CSTUGu... :)

--
S pozdravem
Zdeněk Bohdanecký Jr.