Lehce OT: Ucebnice typografie?

arnost arnost at cs.cas.cz
Wed Sep 5 12:13:51 CEST 2001

Dne St, 05 záø 2001 jste napsal(a):

> Me osobne by se libila knizka bez prizviska "Pocitacova". Ted jsem si koupil
> knihu "Prakticka Typografie" a je to v podstate jen o pouzivani Adobe InDesignu a
> tusim Quarku Xpressu. Podle me tu chybi kniha, ktera by ctenare seznamila se
> zakladnimi pismy a na prikladech by ukazala jejich mozne kombinace pro pripravu
> ruznych druhu tiskovin. Kde bychom se dozvedeli, co se k sobe hodi a co ne (a
> proc ne). Atd...

V cestine takova kniha imho neexistuje. Jak jsem jiz rikal nejlepsi se mi zda:

The Elements of Typographic Style
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0881791326/qid=999684436/sr=8-1/ref=aps_sr_b_1_1/103-5692060-9868635

Pro odbornou literatutu je dobre vlastnit

The Chicago Manual o Style

trochu specializovanejsi (ale  o to poucnejsi) je

Finer Points in the Spacing & Arrangement of Type (Classic Typography Series)
Geoffrey Dowding

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0881791199/ref=pd_sim_books/103-5692060-9868635

--
Arnost Stedry