Ruzne PDF verze (bylo: Úvod do DocBooku v češtině)

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Oct 31 10:29:23 CET 2001

On Wed, 31 Oct 2001, Petr Olsak wrote:

> A aby toho nebylo jeste dost: slysel jsem, ze nejnovejsi verze Acroreaderu
> neumeji precist vystupy z pdfTeXu. Otazka zni: kdo za to muze? Je to zamer
> firmy Adobe, aby se postupne preslo na neco, co neni kompatibilni s
> PDFTeXem? Je ochoten Han The Tahn pridat do pdfTeXu dalsi vlastnosti, aby
> vystup z nej byl citelny v nejnovejsich verzich? Nebo je chyba v
> nejnovejsim software od Adobe? Je pridani novych vlastnosti do pdfTeXu
> mozne jen za cenu toho, ze vystupy nepujdou precist v Acroreaderu 3?
> Pomerne me tento stav zacina stvat.

To me docela desi... Optimalizace PDF ve verzi 1.2 (a vlastne i 1.1) je
delana tak, ze starsi prohlizece sice nectou dokument optimalizovane, ale
ctou. PDF 1.3, krome toho, ze jeho Times a Helvetica maji zcela jine
metriky nez stejnojmenne fonty z verze 1.2, ma jeste nejake jine zmeny ve
fontech a jine barevne prostory, takze i kdyz se mi podari nacist text,
misto obrazku vidim cerne obdelniky. Chapu, ze pro osvit je to nutne a
kdyz nesu dokument na osvit, kde mam jistotu, ze to prectou, pak ty
vlastnosti pouzivam. U dokumentu urcenych pro verejnost zustavam u PDF
1.2. Navic v do psfonts.map pro ucely tvorby PDF pridavam i ty zakladni
fonty z Ghostscriptu. Acrobat 4 mi precte dokumenty z pdftexu dobre,
Acrobat 5 jsem jeste nezkousel.

> Petr Olsak

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz