Ruzne PDF verze (bylo: Úvod do DocBooku v češtině)

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Wed Oct 31 09:11:04 CET 2001

On Tue, 30 Oct 2001, Jirka Kosek wrote:

> A jakou máte verzi Acrobatu, já se z toho Adobe zblázním? To je těžké,
> když ani oni sami neumějí vygenerovat správné PDF. Není problém v tom,
> že dokument je PDF 1.3 a vy máte v OS/2 jen Acrobat 3.0 (ten umí jen 1.2
> jestli se nepletu).

Myslim si, ze ja se z toho Adobe taky zblaznim. Domnivam se, ze mate
pravdu, ze Acroread 3 neumi verzi PDF 1.3. Osobne ovsem pouzivam
Acroread 3 (verze 4 na mem starem systemu s libc5 s dodatecne podstrcenou
libc6 je velmi nestabilni a na vyssi verze jsem uz rezignoval). Prakticky
to znamena toto:

Vy si uvedomujete, ze kdyz vystavite PDF verzi 1.3, pak budou existovat
chudaci, kteri ji neprectou. Ja si uvedomuji, ze dokud neupgraduji disk,
system na libc6, procesor, RAM a nakonec tez Acroread, pak budou existovat
dokumenty, ktere neprectu a ktere vystavuji takovi lide, kterym je to
jedno, ze momentalne nemam na novy procesor, RAM, disk atd.

A aby toho nebylo jeste dost: slysel jsem, ze nejnovejsi verze Acroreaderu
neumeji precist vystupy z pdfTeXu. Otazka zni: kdo za to muze? Je to zamer
firmy Adobe, aby se postupne preslo na neco, co neni kompatibilni s
PDFTeXem? Je ochoten Han The Tahn pridat do pdfTeXu dalsi vlastnosti, aby
vystup z nej byl citelny v nejnovejsich verzich? Nebo je chyba v
nejnovejsim software od Adobe? Je pridani novych vlastnosti do pdfTeXu
mozne jen za cenu toho, ze vystupy nepujdou precist v Acroreaderu 3?
Pomerne me tento stav zacina stvat.

Petr Olsak