Ruzne PDF verze (bylo: Úvod do DocBooku v češtině)

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Wed Oct 31 16:25:40 CET 2001

On Wed, Oct 31, 2001 at 09:11:04AM +0100, Petr Olsak wrote:
> Myslim si, ze ja se z toho Adobe taky zblaznim.

Je mi útěchou, že se svým hořkosladkým vztahem k Adobe nejsem
sám.

> Vy si uvedomujete, ze kdyz vystavite PDF verzi 1.3, pak budou
> existovat chudaci, kteri ji neprectou. Ja si uvedomuji, ze
> dokud neupgraduji disk, system na libc6, procesor, RAM a
> nakonec tez Acroread, pak budou existovat dokumenty, ktere
> neprectu a ktere vystavuji takovi lide, kterym je to jedno, ze
> momentalne nemam na novy procesor, RAM, disk atd.

xpdf by nechodilo?

> A aby toho nebylo jeste dost: slysel jsem, ze nejnovejsi verze
> Acroreaderu neumeji precist vystupy z pdfTeXu.

Ano, to mohu potvrdit -- ne sice všechny, ale některé věci z
pdftexu (které fungovaly se starší 4.* verzí) mi 4.05 nesežere.

> Otazka zni: kdo za to muze? Je to zamer firmy Adobe, aby se
> postupne preslo na neco, co neni kompatibilni s PDFTeXem? Je
> ochoten Han The Tahn pridat do pdfTeXu dalsi vlastnosti, aby
> vystup z nej byl citelny v nejnovejsich verzich? Nebo je chyba
> v nejnovejsim software od Adobe? Je pridani novych vlastnosti
> do pdfTeXu mozne jen za cenu toho, ze vystupy nepujdou precist
> v Acroreaderu 3?

Kdosi mě informoval (když jsem se tím zabýval a nepřešel jsem
raději na xpdf), že se jedná o chybu Adobe, která je snad i v
nějakých jejich "Bugzillách", ale nemají nějak náladu se něčím
tak podřadným jako je Linux zabývat, takže tam to hlášení o chybě
leží, ... a leží ... a leží ...

	Matěj

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

Sometimes it is said that man cannot be trusted with the
government of himself. Can he, then, be trusted with the
government of others?
	-- Thomas Jefferson, in his 1801 inaugural address