clanek o anabazi se Stromovymi fonty na grafika.cz

Polach Josef polach.j at pbsvb.cz
Thu Oct 25 11:53:04 CEST 2001

Dobry den vsem,

nejprve bych rad vyjadril velke podekovani panu Olsakovi za jeho snahu a
propagaci TeXu.
nezbyva, nez se pridat
A hned vzapeti si neodpustim kritiku na tendencni anketu
pod jeho clankem.
za tu anketu mohou spravci serveru, uz jsem se nad tim kdysi pozastavoval, fakt je to hloupe

Musim rict, ze i zacatek clanku mne dost udivil. Az dodnes jsem si uprime
myslel, ze TeX je velmi znamy a hojne pouzivany nastroj a ze nastroje typu
Quark pouzivaji pouze casopisy pro sloupcovou sazbu. Velmi mne udivilo
predstaveni TeXu jako takoveho. To je opravdu tak neznamy?
bohuzel dost. Ziskal jsem pro TeX par lidi ze sveho okoli, kteri pochopili rozdil mezi peknou a tou druhou sazbou a kteri chteji tisknout pekne. Casto ale neni problem ve "slozitosti" TeXu, ale ve vseobecnem upadku pisma. Lide berou obecne rozsirenou nekvalitu za standard a samozrejmost a ani netusi, ze to jde udelat lepe. Jiny velky problem je, ze se prazaklady sazby nikde neuci. To co vidam ve skolach je k placi. A mnohe ucebnice... Radsi uz dost, stejne je to off topic

zdravi Josef
David Tesar