clanek o anabazi se Stromovymi fonty na grafika.cz

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Oct 25 11:38:45 CEST 2001

On Thu, 25 Oct 2001, David Tesar wrote:

> Dobry den vsem,
>
> nejprve bych rad vyjadril velke podekovani panu Olsakovi za jeho snahu a
> propagaci TeXu. A hned vzapeti si neodpustim kritiku na tendencni anketu
> pod jeho clankem.
>
> Musim rict, ze i zacatek clanku mne dost udivil. Az dodnes jsem si uprime
> myslel, ze TeX je velmi znamy a hojne pouzivany nastroj a ze nastroje typu
> Quark pouzivaji pouze casopisy pro sloupcovou sazbu. Velmi mne udivilo
> predstaveni TeXu jako takoveho. To je opravdu tak neznamy?

Mluvil jsem s mladym profesionalnim grafikem a ten mi rekl, ze se ve skole
ucili, ze existuje cosi jako TeX. A to byla jedina informace o TeXu,
kterou se dozvedeli. Nez jsem nasel DTP studio, kam nosim soubory na
osvit, tak se me vzdy ptali, v cem to sazim. O TeXu slyseli ode me poprve
v zivote. A kdyz jsem jim dal postscriptovy soubor, tak se v nekterych DTP
studiich divili, ze to jejich osvitka umi. Ted chodim do DTP studia, kde
berou PDF, coz je pro me nejpohodlnejsi, a slecny na prijmu musim nekdy
presvedcovat, ze to jejich osvitka zvladne.

Ostatne, v te ankete TeX chybi. Z tech nabizenych moznosti jsem jenom 2x
pouzil Word, protoze jsem k tomu byl prinucen...

> David Tesar

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/