Problémy s (*.ps, *.eps, *.pdf a PDFLaTeXem)

Matej Cepl ceplma00 at yahoo.com
Wed Nov 7 14:10:40 CET 2001

On Tue, Nov 06, 2001 at 09:23:50PM +0100, Tomás Mikolanda wrote:
> Nyní mé velmi zásadní problémy:

Je pravděpodobné, že na to už někdo odpověděl, ale když tak budu
druhý. Jenom ještě disclaimer: nemám tady Windows (a jsem docela
rád :-), a nikdy jsem LaTeX na Windows neměl, takže tohle je
podle tetexu.

> 2) Pokousel jsme se prekládat dokumenty (rozumejte zdrojový kód)
>     do PDF rovnou pomocí PDFLaTeXu, ale ten mne ODMÍTÁ zpracovat
>     cestinu a co je nejhorsí, razantne odmítá vkládat obrázky formátu EPS
>     (To nechápu vubec ?!?).

To je taková vlastnost PDFTeXu -- je nutno převést ty .eps
obrázky do .pdf (utilitka nějak jako epstopdf -- bývá součástí
distribuce TeXu) a pak vymazat u příkazu \includegraphics koncovku
souboru -- PDFLaTeX si natáhne .pdf verzi a LaTeX .eps.

> 3) Acrobat Reader v5.0 mi odmítá tisknou stránky, na kterých jsou umísten
>     obrázky, které byly vlozeny ve formátu EPS, a to pouze v cistém
>     vektorovém tvaru. Jsou to vsemozné "plosné" grafy generované systémem
>     MATLAB v5.3.0 10183 (R11). Pri povelu k tisku a výberu stránek mi
>     zobrazí standardní okno "tiskne se..." a nic! okno tam zustane a za
>     chvíli mi Acrobat zcela zatuhne, a opakuje se to neustále dokola.
>     Pri tom nezálezí na tom jakou utilitou formát PDF dostanu =>
>     (DVIPS => PS2PDF, DVIPDFM). Pritom tisk z formátu PS funguje
>     normálne.

Může to být neexistujícím bounding boxem v eps obrázcích (takže
dvips/dvipdfm neví jak je obrázek veliký). Bounding Box se dá
vytvořit utilitkou eps2eps (součást ghostscriptu) nebo pomocí
gsview (viz. Help o exportu do EPS).

		Veselé LaTeXování!

				Matěj

Matej Cepl, ceplma00 at yahoo.com
138 Highland Ave. #10, Somerville, Ma 02143, (617) 623-1488

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they
fly by.
	-- Douglas Adams