Problémy s (*.ps, *.eps, *.pdf a PDFLaTeXem)

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Nov 7 10:17:46 CET 2001

On Tue, 6 Nov 2001, [iso-8859-1] Tomás Mikolanda wrote:

> 1) Po prekladu dokumentu LaTeXem 2e (bezproblémovém)
>     a následném prevodu do (*.ps) (téz bezproblémovém) pomocí
>     utility DVIPS se mi v Ghostview (GSview) odmítají zobrazovat
>     slitky (fi) a místo nich tam je jen prázdné místo. Skoro to vypadá,
>     ze to nejak chybí ve fontu samotném. Následne po prevodu z PS
>     do PDF se ve formátu PDF téz nezobrazí. To by slo sice obejít
>     rovnou prekladem DVIPDFM, ale do toho Postscriptu to potrebuju
>     dostat nutne. Dalsí zajímavostí je, ze kdyr v prohlízeci YAP v0.98n
>     zvolím "Print Postscript", tak to tiskne zcela bez problému, tak to
> [...]
Bohuzel nepisete, o jaky font se jedna a zda je vlozen v PS souboru nebo
zda spolehate, ze Acrobat si ho nekde najde. Podle mych zkusenosti i podle
informaci z DTP studia se nelze spolehnout ani na to, ze fonty times,
Helvetica a Courier jsou vsude stejne (a jsou ruzne v ruznych verzich
Acrobatu). Zjistete si, jaky font pouziva YAP a upravte psfonts.map tak,
aby se spravny soubor vkladal do dokumentu.

> 2) Pokousel jsme se prekládat dokumenty (rozumejte zdrojový kód)
>     do PDF rovnou pomocí PDFLaTeXu, ale ten mne ODMÍTÁ zpracovat
>     cestinu a co je nejhorsí, razantne odmítá vkládat obrázky formátu EPS
>     (To nechápu vubec ?!?).

Na vlozeni EPS je nutny RIP a ten v pdftexu neni implementovan.

> 3) Acrobat Reader v5.0 mi odmítá tisknou stránky, na kterých jsou umísten
>     obrázky, které byly vlozeny ve formátu EPS, a to pouze v cistém
>     vektorovém tvaru. Jsou to vsemozné "plosné" grafy generované systémem
>     MATLAB v5.3.0 10183 (R11). Pri povelu k tisku a výberu stránek mi
>     zobrazí standardní okno "tiskne se..." a nic! okno tam zustane a za
>     chvíli mi Acrobat zcela zatuhne, a opakuje se to neustále dokola.
>     Pri tom nezálezí na tom jakou utilitou formát PDF dostanu =>
>     (DVIPS => PS2PDF, DVIPDFM). Pritom tisk z formátu PS funguje
>     normálne.

Umi Vase tiskarna postscript? Nektere verze Acrobatu mely problemy s
tiskem na nepostscriptove tiskarny. Doporucil bych experiment s jinou
tiskarnou, protoze chyba nemusi byt v Acrobatu, ale v ovladaci tiskarny
nebo v tiskarne samotne.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/