Problémy s (*.ps, *.eps, *.pdf a PDFLaTeXem)

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed Nov 7 09:50:27 CET 2001

Tomás Mikolanda píše:

> [...]
>
> 1) Po prekladu dokumentu LaTeXem 2e (bezproblémovém)
>     a následném prevodu do (*.ps) (téz bezproblémovém) pomocí
>     utility DVIPS se mi v Ghostview (GSview) odmítají zobrazovat
>     slitky (fi) a místo nich tam je jen prázdné místo. Skoro to vypadá,
>     ze to nejak chybí ve fontu samotném. Následne po prevodu z PS
>     do PDF se ve formátu PDF téz nezobrazí. To by slo sice obejít
>     rovnou prekladem DVIPDFM, ale do toho Postscriptu to potrebuju
>     dostat nutne. Dalsí zajímavostí je, ze kdyr v prohlízeci YAP v0.98n
>     zvolím "Print Postscript", tak to tiskne zcela bez problému, tak to

Je potreba se podivat napr. do *.ps souboru, jake jsou tam fonty.
Popr. na to, co hlasi dvips (da se nastavit pomoci -d, viz dokumentace),
mozna neco nenajde. Z toho, co uvadite, to tezko nekdo urci.

> 2) Pokousel jsme se prekládat dokumenty (rozumejte zdrojový kód)
>     do PDF rovnou pomocí PDFLaTeXu, ale ten mne ODMÍTÁ zpracovat
>     cestinu a co je nejhorsí, razantne odmítá vkládat obrázky formátu EPS
>     (To nechápu vubec ?!?).

Prectete si neco o PDFtexu (jake graficke formaty podporuje)
a podivejte se do archivu konference, pak pochopite, ze je to
v podstate veci. PDFtex muze nacist pouze PS vystup
z metapostu. Jiny PS musite napred konvertovat napr. na PDF.

> 3) Acrobat Reader v5.0 mi odmítá tisknou stránky, na kterých jsou umísten
>     obrázky, které byly vlozeny ve formátu EPS, a to pouze v cistém
>     vektorovém tvaru. Jsou to vsemozné "plosné" grafy generované systémem
>     MATLAB v5.3.0 10183 (R11). Pri povelu k tisku a výberu stránek mi
>     zobrazí standardní okno "tiskne se..." a nic! okno tam zustane a za
>     chvíli mi Acrobat zcela zatuhne, a opakuje se to neustále dokola.
>     Pri tom nezálezí na tom jakou utilitou formát PDF dostanu =>
>     (DVIPS => PS2PDF, DVIPDFM). Pritom tisk z formátu PS funguje
>     normálne.

A nestaci Vam tisk z gsview, kdyz to funguje?

> Verím, ze mi nejaká dobrá duse pomuze vyhrabat se z tech problému, nad
> kterejma uz premejslím az moc nehezky dlouho.
>
> Predem mockrát dekuju za jakkoukoliv radu, která by mi aspon naznacila
> zpusob vyresení nekterého z problému.
>
> S pozdravem
>       Tomás Mikolanda        (Miky;    MiT)

Zdravi