Problémy s (*.ps, *.eps, *.pdf a PDFLaTeXem)

Tomás Mikolanda mikolandovi at raz-dva.cz
Tue Nov 6 21:23:50 CET 2001

Ahoj, mám nekolik jiste triviálních, ale pro mne velimi vázných problému
a budu velmi rád, kdyz mi s nima kdokoliv pomuze:

Nejdríve svoji konfiguraci pro práci s dokumenty:

- Total MikTeX v2.1
- AFPL Ghostscript v7.03 (2000-12-02)
- GSview v4.0
- Adobe Acrobat v5.0
- WinEdt v5.2 (Build: 20001220  (v. 5.2))

Nyní mé velmi zásadní problémy:

1) Po prekladu dokumentu LaTeXem 2e (bezproblémovém)
    a následném prevodu do (*.ps) (téz bezproblémovém) pomocí
    utility DVIPS se mi v Ghostview (GSview) odmítají zobrazovat
    slitky (fi) a místo nich tam je jen prázdné místo. Skoro to vypadá,
    ze to nejak chybí ve fontu samotném. Následne po prevodu z PS
    do PDF se ve formátu PDF téz nezobrazí. To by slo sice obejít
    rovnou prekladem DVIPDFM, ale do toho Postscriptu to potrebuju
    dostat nutne. Dalsí zajímavostí je, ze kdyr v prohlízeci YAP v0.98n
    zvolím "Print Postscript", tak to tiskne zcela bez problému, tak to
    mne dostalo úplne.

2) Pokousel jsme se prekládat dokumenty (rozumejte zdrojový kód)
    do PDF rovnou pomocí PDFLaTeXu, ale ten mne ODMÍTÁ zpracovat
    cestinu a co je nejhorsí, razantne odmítá vkládat obrázky formátu EPS
    (To nechápu vubec ?!?).

3) Acrobat Reader v5.0 mi odmítá tisknou stránky, na kterých jsou umísten
    obrázky, které byly vlozeny ve formátu EPS, a to pouze v cistém
    vektorovém tvaru. Jsou to vsemozné "plosné" grafy generované systémem
    MATLAB v5.3.0 10183 (R11). Pri povelu k tisku a výberu stránek mi
    zobrazí standardní okno "tiskne se..." a nic! okno tam zustane a za
    chvíli mi Acrobat zcela zatuhne, a opakuje se to neustále dokola.
    Pri tom nezálezí na tom jakou utilitou formát PDF dostanu =>
    (DVIPS => PS2PDF, DVIPDFM). Pritom tisk z formátu PS funguje
    normálne.

Verím, ze mi nejaká dobrá duse pomuze vyhrabat se z tech problému, nad
kterejma uz premejslím az moc nehezky dlouho.

Predem mockrát dekuju za jakkoukoliv radu, která by mi aspon naznacila
zpusob vyresení nekterého z problému.

S pozdravem
      Tomás Mikolanda        (Miky;    MiT)

---