Poznamky na okraji

Jan Kos jan.kos at vslib.cz
Mon Nov 5 19:48:16 CET 2001

Ahoj,

nedavno jsem v latexu zkoumal, jakym zpusobem se sazi poznamky na
okraji. Vzal jsem si tedy na pomoc vybornou knihu Latex pro
zacatecniky, ale musim uznat, ze jsem byl kapku mimo.

S normalnimi poznamkami vedle celeho textoveho tela neni problem, ale
v knize na str. 105 je poznamka vysazena jinym zpusobem (odstavec je
zuzeny a poznamka posunuta vlevo). V knize je napsano, ze takoveho
usporadani se dosahne temito prikazy:

\rightskip 3cm\marginparwidth 2.5cm\marginparsep 0pt

Prohlidnu-li si vyznam techto delkovych registru na 64. strane, zda se
mi, ze mezi pravym okrajem odstavce a poznamkou by melo byt 3 cm mista
a poznamka siroka 2.5 cm. Presne tak mi to taky latex vysazi, ale
v knizce je to zkratka jinak. Muzete mi poradit, jakym zpusobem
dosahnout stejneho usporadani jako v knize a taky co tim autor vlastne
myslel? Predem vsem velmi dekuji.

Jan Kos

PS: Zdravim vsechny rejpalisty, ktery v mem mailu najdou spoustu
nepresnosti a neodpustej si pichlave pripominky ;)