Rustina - Ligatury

Zdenek Wagner - Ustav chem.procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed May 30 12:13:56 CEST 2001

On Wed, 30 May 2001 A.Krsek at SH.CVUT.CZ wrote:

> A teraz ten problem: TEX mi spaja kombinaciu 'ts' na 'c', nech robim,
> co robim. Nie ale hned. Ked namiesto tych troch bodiek napisem 16x
> slovo 'spravit{}sya', je to ok. Ak 17x, vo vsetkych slovach okrem
> prveho mi spravi danu nahradu.

Ty zavorky sice odstrani ligaturu v prvnim pruchodu, ale kdyz TeX zacne
hledat v druhem pruchodu misto, kde lze delit slova, zase ji tam vrati.
Alespon to tvrdi LaTeX3 team a kvuli tomu vymysleli makro \literal.

> No a este jednu vec mam na srdci, co ma uz ale az tak nepali: Ten
> Washington font je strasny. Co som pozeral rozne cyrillic-patche
> do TeXu, tak vsetky potrebne subory (a teda vratane kvalitnejsich
> fontov) v texmf strome uz mam. Ako ich teda 'zapnut'? Upozornujem,
> ze NECHCEM menit vstupne kodovanie (na KOI8-R ci ine), ten anglicky
> opis znakov azbuky mi vcelku vyhovuje - az na problem vyssie.

Mne se taky nelibi a pouzil jsem nejaky font v kodovani KOI8-R. Navic jsem
v textu obcas mel ceske vlastni jmeno psane latinkou. Tehdy mi prekladatel
napsal text v ruskych windows v ruskem wordu, vyexportoval jako MSDOS
text, ja jsem to vlastnim programem v C prevedl do latinkove podoby, kde
to slo jakz takz editovat, doplnil jsem TeXovske sekvence a pred prekladem
jsem mel vlastni filtr, ktery to prevadel do kodovani fontu (coz bylo
strasne necitelne smeti). Umi take "zobakovou" verzi, takze mohu
kombinovat rustinu s jinymi jazyky.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/