TeXove systemy a editory (fwd)

Ladislav Bitto geoflabi at savba.sk
Tue May 29 10:58:26 CEST 2001

> Jen me napadlo, jestli jste na nejakou metodu neprisel. Finalni sazba se
> ale neda delat po blocich, ale vcelku. Strankovy zlom se moc automatizovat
> neda. Kdyz potrebuji dodrzet rejstrik a nemohu svevolne zkracovat ci
> prodluzovat stranky, musim prelozit vzdy cely dokument a zkontrolovat, zda

momentalne pisem jednu knihu o nasej planete Zem. Som zhruba v polovici (cca
na 120. strane), ale este som ju celu neprelozil. Kazdy plavajuci objekt
davam do samostatneho suboru, aby sa mi pri finalnej uprave lahsie a
jednoduchsie pracovalo. Az po napisani celej knihy idem prekladat
(prekladavat, tam naozaj neni co automatizovat) cely dokument. Vtedy by uz
nemali byt syntakticke chyby, len treba upravovat po formalnej stranke.

Takto postupne prechadzam celu knihu.
Pri tom vyuzivam to jedine prepojenie (co som vymyslel) medzi editorom a
DVISCR.  A sice: v mieste kurzora sa mi do pomocneho suboru zapise skratka
\thepage a DVISCR teda pustim od tej strany (automaticky). Potom vlastne
nemusim hladat, ze kam som uz dosiel (ale vzdy sa prelozi cely dokument, co
je pri tom dolezite).

Zdravi
Ladislav Bitto