TeXove systemy a editory (fwd)

Petr Aubrecht aubrech at labe.felk.cvut.cz
Tue May 29 15:03:21 CEST 2001

> Navic soucasti emtexu jsou i tiskove drivery, ktere asi konkurenci
> nemaji dodnes (nedavno na ne s nostalgii vzpominal tusim p. Stedry).
> Pokud je nekdo z vas nezazil, doporucuji se podivat do nejake
> dokumentace,
> co vsechno umi. Pokud je potreba postscript, pouzije se
> gsview+ghostscript,
> ktere pro OS/2 rovnez je vcetne psutils.

gsview+ghostscript je opravdu zajimavy, uz jsem je pouzil i pro vkladani EPS
do Wordu ;-) (pro zajemce vysvetlim osobne).

A psutils - nasel jsem port na Windows, jestli jsem se ovsem trefil do tech
spravnych psutils:
http://www.dcs.ed.ac.uk/home/ajcd/psutils/index.html
Zkusil jsem delat PS dve stanky na A4 a funguje to bezvadne. Podobne jsem
zkusil z emtexu, ale nepodarilo se mi rozchodit izolovane nastroje.

> V kombinaci s editorem epm (Enhanced Presentation Manager Editor)
> bych nemenil, investoval jsem do toho prilis mnoho casu a spoustu
> veci umim "poslepu". V kombinaci s prostredim p. Mikulika pmCSTeX
> prohlizecka, prohlizecka pred tiskem, kontrola preklepu atd.), preklad
> jednoho odstavce a mnoho dalsich peknych veci.

Spoustu veci s WinEdt taky umim, nad nekterymi zasnu. O nekterych me ani
nenapadlo, ze bych je mohl potrebovat :-) Uz jsem se zminil v jednom mailu,
tahle diskuze me donutila nainstalovat vim (abych ho mohl hanet) a uz jsem
ho nezmazal. Ne, ze by se stal mym oblibenym, ale nektere veci jsou v nem
opravdu jednodussi (neni-li to vubec jedine reseni).
Zajimave, dekuji.

>        Jaromir Kuben

Petr Aubrecht