TeXove systemy a editory

Pavel Satrapa Pavel.Satrapa at vslib.cz
Mon May 21 17:10:28 CEST 2001

Zdravim z Liberce,

nejprve trochu k veci: volny slovnik pro ceskou kontrolu slov uz nejaky
patek vyviji kolega Petr Kolar (Petr.Kolar at vslib.cz). Dela ho pro Unixovy
ispell, ale pochopitelne by nemel byt fatalni problem prizpusobit ho
jinemu znamemu datovemu formatu. Slovnik je volne k dispozici, ale mame
technicke problemy s jeho materskym serverem a nez objedname, dostaneme a
nainstalujeme novy stroj, bude to nejakou dobu trvat. Mozna by nebylo od
veci vystavit ho nekde na server CSTUGu - zkusim to Petrovi navrhnout. V
ceskych distribucich napr. Linux RedHatu je myslim obsazen.

> co to znamena - nezavislost editoru na OS? K cemu to je?

Kdyz pracujete na ruznych OS (Linux/Windows), mate sanci se nezblaznit.

> Jake kejkle, ktere neumi WinEdt?

Jedna z hezkych vychytavek je treba opakovani posledni editacni operace
(napr. pridat cosi na zacatek nebo konec radku). Pak se jen presunete na
nove misto a zopakujete stejnou upravu, jakou jste delal minule. Nebo
hledani/nahrazovani s pouzitim regularnich vyrazu je hodne silna vec.

Vim neni uzivatelsky pratelsky, ale pokud se s nim szijete, dela se v nem
rada veci hodne rychle. Sveho casu jsem k nemu napsal navod - najdete jej
na http://www.kit.vslib.cz/~satrapa/docs/vim/

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2385         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic