TeXove systemy a editory

Matej Cepl cepl at bigfoot.com
Mon May 21 17:36:15 CEST 2001

On Mon, 21 May 2001 12:07:51 +0000 (UTC), Jan Vacek <jan.vacek at iol.cz> wrote:

>Ja Vam nevim, osobne pouzivam VIM, mozny je take Emacs. Vyhodou techto
>editoru je jejich univerzalnost a to vse nezavisle na platforme OS. Treba
>takovy VIM umi takove kejkle o kterych se tem ruznym WinEdtum ani nezda.
>Podle meho nazoru je nejveci hloupost omezit se na nejaky editor bezici pod
>win, musite se prizpusobit jeho podminkam a nikdy jej neprizpusobite svym
>pozadavkum.

Z casu, kdy jsem jeste pracoval na Windowsech, jsem si zamiloval PFE  (k
doptani na SimTelu a na http://www.lancs.au.uk/people/cpaap/pfe/),
bohuzel je to freeware a autor to prestal  podporovat (zkuste nekdo
Windowsi zalobovat, aby uvolnil  zdrojaky! -- sirival to Y&Y, nevim
jestli to podporuji). Jinak bych se krome zminovanych (EMACS & AUCTeX)
zminil o LyXu (existuje verze pro Windows, ale obavam se, ze to
potrebuje trochu konfigurace a nevim, jak to pracuje s cestinou). Ja
pouzivam LyX pro psani temer vylucne a jsem s nim prespokojen.

	    Hezky den

			    Matej Cepl