TeXove systemy a editory

Jan Vacek jan.vacek at iol.cz
Mon May 21 14:07:13 CEST 2001

> Zdravim Vas kolegove!

> Muzete mi prosim poradit na jaky TeX system a jaky editor se v
> soucasne situaci mam orientovat?
Ja Vam nevim, osobne pouzivam VIM, mozny je take Emacs. Vyhodou techto
editoru je jejich univerzalnost a to vse nezavisle na platforme OS. Treba
takovy VIM umi takove kejkle o kterych se tem ruznym WinEdtum ani nezda.
Podle meho nazoru je nejveci hloupost omezit se na nejaky editor bezici pod
win, musite se prizpusobit jeho podminkam a nikdy jej neprizpusobite svym
pozadavkum.

> MikTeX, fpTeX a TeX Live
Pod win jsem zkousel MikTeX a urychlene jsem se vratil k emTeXu.

> A jak by dopadlo srovnani s editorem WinEdt za 40 dolaru?
> (Jsem ochoten je zaplatit.)
To bych prosim Vas nedelal, 40 dolaru za neco co Vas bude omezovat je
nesmysl, kdyz vyse zminovane editory jsou zdarma pod vsechny operacni
systemy.

S pozdravem a pranim pekneho dne Jenda V.