TeXove systemy a editory

Josef Krob jokr at phil.muni.cz
Mon May 21 12:46:25 CEST 2001

Dne 21. května 2001 v 12:21, Zdenek Sedlacek napsal(a):

> Zdravim Vas kolegove!
>
> Muzete mi prosim poradit na jaky TeX system a jaky editor se v
> soucasne situaci mam orientovat? Pouzival jsem radu let 4allTeX
> od NTG, jehoz podpora jiz vloni bohuzel skoncila. Tento system
> byl naprosto vynikajici, provozoval jsem jej z CD ROMu s editorem MED
> a nemusel jsem se vubec starat o jakoukoliv konfiguraci cehokoliv.
> Jestli jsem spravne informovan, pro Windows existuji 3 "free" systemy:
> MikTeX, fpTeX a TeX Live. Ktery system je doporucitelny a s kterym
> editorem? Pouzivam pouze LaTeX a nepotrebuji cestinu.

MikTeX ma lepsi prohlizec - Yap -, musi se ale instalovat, TeXLive je
hotov ke spusteni z CD, windvi je ovsem trochu pozadu.

 > Zjistil jsem, ze na CD ROMu TeX Live 5 je ve slozce D:\setup editor
> emacs pro Windows. Emacs je udajne nejlepsi editor na svete. Ma s
> touto verzi nekdo zkusenosti? Existuje take soubor maker Auctex pro
> tuto verzi?
> V teze slozce je take uplna distribuce TeXshell a WinShell20, coz
> jsou, pokud vim, take editory, prizpusobene pro TeX. Co o nich
> soudite? A jak by dopadlo srovnani s editorem WinEdt za 40 dolaru?
> (Jsem ochoten je zaplatit.)

Ja prisaham na WinEdt. Za ty penize rozhodne stoji, muzete si jej
libovolne upravovat (mam na mysli prostredi). Ty druhe dva jsou
lepsi notepady se spoustenim externich programu ci davek.

Zdravi
jokr at phil.muni.cz | http://www.phil.muni.cz/~jokr
ICQ 28062964
tel.: +420 (0)5 41121163