kniha na LaTex

Polach Josef polach.j at pbsvb.cz
Fri Mar 30 13:44:12 CEST 2001

Muze to byt skvela vec a urcite potrebna. V kazdem pripade bych se rovnez primlouval za prakticke ukazky. Ty dokazi napovedet mnohem vice nez pouhy vyklad.

Jiste by taky bylo uzitecne uvest konkretni odkazy na dokumentaci, skolicky a dalsi zdroje, ktere souvisi s popisovanou problematikou. To mi v mnohych priruckach casto chybi.

Dalsi vec dulezita hlavne pro novacky a zajemce je to, aby autor bral ohled na postupny "rust" a aby (treba nevedomky) nepreskocil nejakou vec, kterou povazuje za samozrejmost, ale kterou ctenar muze postradat. Dobre si vzpominam, ze kdyz jsem se zacinal o TeX zajimat (a podobne o LINUX), informace jsem nesbiral, ale hledal. To muze ledakoho odradit a byla by to skoda. Samotne nadseni nestaci. Sam jsem TeXem (a taky Linuxem) nakazil nekolik znamych a kolegu, kteri rikali, ze by se tim sami nikdy neprokousali. - Jednooky kralem mezi slepymi :) Treba samotne ziskani a instalace TeXu neni pro zacatecnika nic jednoducheho (pokud ji uz nema treba v distribuci Linuxu). Takovy MiniTeX, ktery obcas taky pouzivam, ma k uzivatelsky privetive instalaci daleko a navic skoda, ze nechodi ve Win98. (Aspon se mi ho k tomu nikdy nepodarilo ukecat.) K CD TeXlive se prakticky dostane jen clen CSTUGu, ze CTANu tezko bude nekdo stahovat neco, co si chce (treba zpocatku) jen vyzkouset...

I proto by takove knizce sluselo CD s instalaci a ukazkami. Nechci nikoho presvedcovat k vodeni ctenare za rucicku, ale spis pomoci k usnadneni nauceni a tim i rozsireni TeXu. Zaslouzime si, abychom mohli cist pekne vytistene veci.

TeX svym charakterem skutecne neni pro kazdeho, jen pro toho, kdo chce. Ale tem, kteri chteji by chtelo pomoci a ne je odradit.

Sorry za tak dlouhe "recnovani", Ani jsem to puvodne tak nechtel.

Zdravi

Josef