zaokrouhlovani velikosti fontu u dviscr + postesknuti

arnost arnost at cs.cas.cz
Tue Mar 13 08:54:35 CET 2001

Dne Èt, 08 bøe 2001 jste napsal(a):
> dobry den,
> trochu uz jsem z emtexu vypad, ale ted si potrebuju na notebook dogenerovat
> nejake pk-bitmapy.
>
> Jedna se o fonty  s dpi 262.5, 178.499, 157.49908 apod.
>
> Netusi nekdo jak  dviscr provadi zaokrouhlovani techto hodnot, pripadne ktere
> parametry to ovlivnuji?

tak po prostudovani dokumentace jsem zjistil ze je k tomu direktiva R
napr:

 /pk300/@Rr/@f.pk

provede normalni zaokrouhlovani.  Pripadne:

/pk300/dpi at Tr/@F.3r/@f.pk

je jeste vychytanejsi, v kazdem direktorari pro jednotliva zvetseni ci
zmenseni, jsou jeste poddirektorare zajistujici vetsi presnost (v tomto
pripade na tri desetina mista)

kdyz jsem si tak prochazel manualem dvidrv, tak jsem si uvedomil, o co vsechno
jsem prisel prechodem na Linux. Namatkou: pravitka (neocenitelne pri vyvoji
nove sazby), Montaz v prohlizeci (zrcadlove preklady, je to sice zcasti
nahraditelne filtrem dvi2dvi, ale je to tak trochu pres ruku).  Moznost urcit
tloustku papiru pri vyrobe brozur (teprve, kdyz ma clovek tu moznost, tak ji
oceni). Zminene zaokrouhlovani atd.  Jedine, co to neumelo byly postscriptove
obrazky.  Zpetne musim tvurci EMTEXu vyslovit uznani.

--
Arnost Stedry
Ustav informatiky