MetaFONT a MetaPOST

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Mar 13 09:46:57 CET 2001

On Tue, 13 Mar 2001, [windows-1250] Marek Olšavský wrote:

>                 Kolegove TeXnici
>     Jsem trochu zkuseny zacatecnik v csLaTeX-u a chci se zeptat, co je vyhodnejsi pouzivat pro tvorbu fontu a jednoduchych kreseb, jestli metafont, nebo metapost. Pripadne, jestli jsou nekde k mani ceske verze manualu k temto programum (ale nepohrdnu ani anglickou), muzete mi jej zaslat i primo na muj mail: orsm at atlas.cz
>                     Diky a nashledanou TeXar
>                                     Marek

Tvorba fontu neni jednoducha zalezitost. Udelat prislusne krivky neni zas
tak velky problem, horsi je udelat poradne hinty. METAFONTbook obsahuje
urcite informace, jak se hinty delaji. METAPOST ovsem neudela Type1 font,
ale muze s tim pomoci. Dalsim nastrojem, ktery pak clovek potrebuje, je
METAFOG, ovsem i prevod PF fontu na Type1 je dosti komplikovana zalezitost
a chce to dost casu.

Pokud jde o jednoduche kresby, je to asi v zasade jedno. METAPOST
produkuje vektorove EPS, coz muze byt nekdy vyhodnejsi, a ma pochopitelne
standardni podporu pro barvy. Jako uvodni cteni bych doporucil vyborny
clanek "Kreslime METAFONTem" ve Zpravodaji 1/1998, v nekolika dalsich
cislech vysly kratsi clanky o METAPOSTu.

> Marek "Penguin" Olšavský
> private mail: marek.olsavsky at seznam.cz
> privat WWW: http://orsm.spedia.net (http://mujweb.cz/www/orsm)
> Blue Tree mail: btdisk at atlas.cz