Problem s fonty v EPS obrazcich

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Wed Jul 4 08:12:38 CEST 2001

Lubos Kloc wrote:

> Podle meho nazoru je v dane situaci mozne jedno
> ze dvou reseni:
> 1) Doinstalovat chybejici font
> nebo
> 2) Upravit psfonts.map (definovat nahradu
>    z existujicich fontu)
> Kazde jine reseni mne nepripada korektni.
>
>                             Lubos Kloc

Navrhovana reseni mne napadla taky ale moc mi nevyhovuji z nasledujicch duvodu:
1) Font nemam, na internetu jsem ho nenasel a kupovat ho nehodlam.
2) V okamziku, kdy se objevi jiny obrazek s jinym neznamym fontem, budu muset opet
upravovat psfonts.map. Vzhledem k tomu, ze tech obrazku se v danem souboru
zpracovavaji stovky, radsi bych se tomu vyhnul.

Pokusim se jeste jednou vysvetlit, o co se mi jedna:
Program dvips nenasel potrebny pfb soubor pro urcity font a svou praci ukoncil s
chybovym hlasenim, aniz cokoliv udelal. Ovsem v okamziku, kdy nenasel ani jmeno
fontu v souboru psfonts.map, napsal varovani, ale provedl nejake fontove nahrazeni
a pokracoval vesele dal. Jde mi o to, zda se neda program dvips nastavit tak
(pomoci parametru v prikazove radce ci v konfiguracnim souboru), aby provedl
nahrazeni i v pripade, ze jmeno fontu v psfonts.map najde, ale nenajde prislusny
pfb soubor. V dokumentaci jsem o tom nic nenasel, cimz netvrdim, ze to tam neni.
Budu vdecny i za sdeleni, ze neco takoveho neni mozne, aspon budu vedet na cem
jsem.

Jiri Zelinka