Elipsa?

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Jan 25 17:46:18 CET 2001

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV píše:

> Mozna by bylo zajimave srovnat mfpic a PSTricks. V PSTricks take pisu
> pomoci TeXovych maker, ale vysledkem jsou primo \special pro PS ovladace
> (ktere v pripade pouziti metapostu stejne potrebuji). Nemusim ovsem vedet,
> jak se na mem pocitaci pouziva metapost a dokonce ho ani nemusim mit.

To srovnani by nebylo jednoduche. PSTricks je velice mohutny balik, ale
pokud neco neumi, tezko to uzivatel dodela. U mfpic (pokud znate
metapost)
je to daleko snazsi. Urcite jsou veci, ktere jdou v jednom a ne ve
druhem
a naopak.
Bezny uzivatel mfpic o metapostu nemusi vedet nic, staci ho jen umet
zavolat.
A metapost je dnes asi beznou soucasti texovskych instalaci.

> To delaji PSTricks taky a myslim si, ze zvladnou i 3D (protoze PS ma fill,
> clippath a jine uzitecne operatory).

Asi jsem se nepresne vyjadril. Mel jsem na mysli stinovani, ktere
vznikne
osvetlenim. Tedy 3D obrazky, ktere se delaji v Maplu, Mathematice,
Mathcadu
a pod. Samozrejme i v metapostu (a mfpic) jdou kreslit 3D obrazky, ale
neni
to ono. Mam treba makra na rovnoosou afinitu (byla v nejakem clanku ve
Zpravodaji), takze udelat prostorovou krivku danou parametricky neni
problem.
Ale delat s tim treba kvadraticke (a slozitejsi) plochy s viditelnosti -
na
to to urcite neni. Myslim vsak, ze ani PSTricks.
Zdravi
        Jaromir Kuben