Elipsa?

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Jan 25 17:52:36 CET 2001

Libor Dvorak píše:

> Balik mfpic jsem zkousel pouzit v roce 1997. Pokud pominu
> vse ostatni (omezene moznosti, chyby atd.), dospel jsem
> pozdeji po zkusenostech s MP k zaveru (jak vidim, tak
> spravnemu), ze autori bud ponechaji mfpic svemu osudu,
> nebo se to casem zacne velmi vzdalene podobat MetaPostu.

Puvodni autori skoncili pred mnoha lety. A asi lze tezko tvrdit,
ze se to podoba metapostu. Je to uzivatelske rozhrani nad metapostem

> Tehdy jsem mel s mfpic opravdu velmi smutnou zkusenost.
> Zkratka ztraceny cas.

> Osobne bych tipoval, ze Vy sam jste sel cestou pres
> MetaPost a az pak jste hledal inspiraci nekde jinde ;-).

To mate pravdu a pouzivam metapost primo dodnes.
Podilel jsem se ale castecne na mfpic pred 8 lety a ted take loni.

> Svatecni uzivatel asi nepujde do vnitrnosti mfpic a k dopsani
> kodu stejne musi MP dost dobre umet. Automaticky generovane
> kody nemam rad, presneji povazuji to za neco, co je dobre jenom
> 'na litacku'.

Znam uzivatele, kteri by rozhodne tezko zvladali metapost, ale
s mfpic vyrobi radu peknych obrazku, ktere potrebuji.

> Na rychle kresleni bych mozna radeji doporucil xfig
> (v podstate se jedna o vektorovy editor).
>
> Kdyz uz vznikla takovato diskuse o MP a mfpic, udelal
> bych jeste jednu poznamku. Podle meho soudu je hlavni
> uzivatelskou nevyhodou MP to, ze je pro nej malo
> specializovanych baliku maker a vytvorit vlastni kvalitni
> makra je dosti netrivialni. Skoda, ze autori mfpic
> se nevenuji radeji psani maker primo pro MP.

Ta makra si muzete vytahnout. Kazdopadne doporucuji se na
novou verzi podivat.
Zdravi
        Jaromir Kuben