instalace cslatex v Debianu

Michal Měšťan mestan at zce.cz
Wed Jan 10 12:25:58 CET 2001

> Ja pouzivam  Red Hat od verze 5.1  (dneska mam 7.0) a vsude je TeX vcetne
> vsech davek (pdfcsLaTeX, csplain, csLaTeX, AmsTeX, csLAmsTeX, ...) a vcetne
> korektni cestiny iso-8859-2. Ale nejvice se mi ale osvedcilo psat cestinu

???

> pres makra (\v{z},...), protoze pak nemam problemy, pokud edituju soubory ve
> skole pod "operacnim systemem" DOS.

kdysi jsem komusi posilal toto: tyka se debianu
2.2, potato (doufam ze to nejni moc mimo misu,
nejedou ceske fonty je tu drobet sirsi pojem...)

> Ahojte

Bylo

> Takhle mi to funguje na woodym s cslatexem.
>
> \documentclass{article}
> \usepackage{czech}

V bramborach chodi tohle:

babel jiz neni treba odstranovat.

podstane je, ze latex pri generovani baze je trba
zpustit z adreare cslatexu,
pokud jsem to dela odjinud, latex mi nacital
konfiguaci latexu s babelem,
pokud jsme to delal z adredsare cslatexu,
pracovalo to jak melo. Mozna existuje cistci
cesta, ale tohle se zdalo
nejmene pracne:

        $ su
        password:
        # cd /tam/kde/je/cs/latex/
        # tex --ini cslatex.ini
        # mv cslatex.fmt /usr/texmf/web2c
        # mv cslatex.log /usr/texmf/web2c
        # rm /usr/bin/cslatex
        # cat >/usr/bin/pdfcslatex <<EOF
        #!/bin/sh
        exec tex -fmt cslatex
--translate-file=il2-cs.tcx $*
        EOF
        # chmod a+rx /usr/bin/pdfcslatex
        # texhash

pro pdftex

   Vygenerovat format, pokud funguje pdftex.

        $ su
        password:
        # cd /tam/kde/je/cs/latex/
        # pdftex --ini cslatex.ini
        # mv cslatex.fmt /usr/texmf/pdfcslatex.fmt
        # mv cslatex.log /usr/texmf/pdfcslatex.log
        # rm /usr/bin/pdfcslatex
        # cat >/usr/bin/pdfcslatex <<EOF
        #!/bin/sh
        exec pdftex -fmt pdfcslatex
--translate-file=il2-cs.tcx $*
        EOF
        # chmod a+rx /usr/bin/pdfcslatex
        # texhash

Tahle cesta mi fungovala, pisi to z hlavy, tak
radsi zkontroluj
estli sou
vsechny cesty jak maj byt...

>         Navíc jsem při instalaci potatového balíku cslatex zaregistroval,
> že se nespouští korektně initex, respektive že po jeho dokončení dojde
> k chybě a soubory cslatex.fmt a cslatex.log je potřeba doinstalovat ručně.

Jedna z "chyb" by mohla byt, ze format LaTeXu je
prs rok stary, a on si na to
stezuje, staci mu potrvdit, ze ma pokracovat a
bezelo to OK.

--
    ^(w)^.

mailto:Wohnivec at iol.cz
P. S. doporucuji odpovidat sem, jinak se muze
stat, ze reakce na majlik bude nekdy az tydny...