problem s tiskem dvi

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon Dec 10 15:14:49 CET 2001

On Mon, 10 Dec 2001, Klimes Marek wrote:

> Dobry den,
> V LaTeXu vlozim do dokumentu obrazek a lestlize hotovy dokument dvi dam
> tisknout: lpr xxxxx.dvi tak mi vlozene obrazky nevytiskne. Misto nich je
> prazdne misto, pritom vse ostatni je v poradku, i Nazev a popis obrazku
> tam je, jen ten samotny obrazek ne. Pokud si tento soubor zobrazim v
> prohlizeci dvi tak je v poradku i s obrazky a i prevedny (dvips) na ps je
> v poradku. Tento problem mam pouze s dvi, ps tiskne v poradku.
> Nevite nekdo cim by to mohlo byt ?????
> Dekuji, Marek.

Prikaz lpr presune xxxxx.dvi do spooleru a tam se toho ujme daemon, ktery
provede povel dvips s tim, ze aktualni adresar je ve spooleru (velmi
zjednodusene receno). Informace o puvodnim aktualnim adresari je v te
chvili ztracena. Program dvips potrebuje k zavedeni obrazku do vystupniho
PS obrazky od nekud nacist. Cte je z adresaru v TeXove instalaci a dale
z akualniho adresare. Pokud mate obrazky v aktualnim adresari (coz je
obvykle), pak Vami provedene dvips bude fungovat, zatimco dvips spustene
ve spooleru tiskovym daemonem nenajde nic.

Osobne se domnivam, ze je ponekud ulet konfigurovat tiskove fronty tak,
aby umely interpretovat i dvi. Tato zbytecna inteligence v nekterych
pripadech muze akorat uskodit.

Petr Olsak