Kvalita implementace PostScriptu v PS tiskárnách

Zdenek Wagner - Ustav chem.procesu AV wagner at cesnet.cz
Wed Aug 8 11:50:21 CEST 2001

On Wed, 8 Aug 2001, Pavel Janík wrote:

> [...]
> PS dokumenty, ač jdou zobrazit pomocí GhostScriptu (lib. verze - 5.50 nebo
> i vývojové verze) a jiné PS tiskárny jej vytisknou naprosto stejně, jsou
> dalšími tiskárnami vytisknuty špatným fontem, stejným fontem, ale s jiným
> encoding vectorem apod.
>
> Nechci se nyní bavit o tom, zda je to korektní PostScript nebo nikoli, ale
> spíše o vašich zkušenostech. Z mých testů vychází velmi dobře tiskárny HP
> (LaserJet 4100TN) a velmi špatně tiskárna Xerox N17, která by bez podpory
> PCL a GhostScriptu jako input filteru byla téměř nepoužitelná. Můžete se

V PS tiskarnach jsou 3 druhy problemu:

Chyby v RIPu -- znama chyba napr. u HP LJ 4m. v HP 2100 je jiz odstranena.

Nedostatek pameti -- jsou dokumenty, ktere GS zobrazi, ale v PS tiskarne
to dopadne spatne. Typickym prikladem jsou obrazky, ktere vyzaduji
/DCTDecode filter. Pritom Distiller to vezme, do PDF tako pouzije DCT, ale
pri tisku z Acrobatu (s povolenim Level 2) se to jako postscript vytiskne
dobre. Pokud stejny obrazek vlozimdo dokumentu bez komprese, pak to v PS
tiskarne projde taky.

Nekompatibilni fonty -- podle informace techniku od osvitky z jednoho DTP
studia jsem zjistil, ze fonty nejsou kompatibilni, a vlastni zkusenost me
dovedla k poznani, ze maji pravdu. vim treba o dvou fontech /Times-Roman,
ktere maji stejne kodovani, ale natolik rozdilnou metriku, ze se mi
ztracely mezislovni mezery. Pokud predpokladam, ze se dokument ma tisknout
jinde nez na me vlastni tiskarne, radeji vsechny fonty vkladam
dodokumentu. Fonty Times, Helvetica a Courier mam koupene, za ty ostatni
pouzivam nahrady z GS 5.50.

Mimochodem, taky jsem se setkal se zarizenim, ktere nemelo font Palatino a
vse se mi vytisklo Courierem.

Mam overene tiskarny HP LJ 4m a 2100 a v nich obsazene fonty maji stejne
metriky jako nahradni fonty v GS 4.0 a vyssim, jako AFM ziskane od Adobe a
jako fonty z baliku cspsfont. Stejne metriky ma i Acrobat 3, ale Acrobat 4
i v rezimu kompatibilnim s Acrobatem 3 ma metriky jine. Acrobat 5 jsem
jeste netestoval.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/