No subject

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Fri Apr 27 10:46:39 CEST 2001

"Dr. Milan Rieder" wrote:

>        FAX (+420 2) 2195 2607
>        Telefon (+420 2) 2195 2409 [pracovna], (+420 2) 2195 2125 [rentgen]
> To   : csTeX at cs.felk.cvut.cz
>                                                 4-27-01  9:54:16 am
> Vazeni :
>
>     Tento dotaz jsem puvodne smeroval na cstug-faq at cstug.cz, kde mi
> ale Libor Skarvada sdelil, ze se mam obratit na Vas.
>
>     Radu let jsem clenem CSTUGu a na dvou pocitacich mam
> nainstalovany LaTeX2e z CD TeXLive4. LaTeX2e provozuji pod OS/2, asi
> jako jeden z nemnoha a po obdobi detskych nemoci mi nakonec vsecko
> chodi.
Myslim, ze nemate tak docela pravdu, uzivatelu TeXu pod OS/2
neni tak malo. Vyhody bezproblemoveho prechodu
z DOSu asi privedly k OS/2 nejednoho TeXistu (napriklad me).
> [...]
> Paper az k Form, ale tam je defaultni Form=Letter. Tenhle format je
> dle moji amaterske diagnozy pricinou bilych okraju nahore a dole,
> jelikoz papir v tiskarne je A4 a ne Letter. Jenze: kdyz zmenim Form
> na cokoli jineho (tedy A4, Legal..), pocitac se tvari, ze text k
> tisku odeslal a tiskarna naopak, ze nic nedostala. Jinymi slovy,
> program tiskne POUZE na papir velikosti Letter a pouze s velkymi
> okraji nahore a dole. Dluzno rici, ze stara verze LaTeXu, kterou
> jeste tu a tam pouzivam pod DOSem, timhle neduhem netrpi.

V mem pripade je ZOBRAZENI pomoci dvipm korektni vcetne moznosti
menit format papiru, ale nikdy jsem nezkousel z dvipm tisknout.
Uprava pmCSTeX editoru EPM od pana Mikulika, kterou pozivam,
vola pro tisk specialni ovladac (tusim dvihpljh), coz umoznuje
vyuzivat vsechny lahudky Mattesovych ovladacu (ktere, napr.,
velice postradam v distribucich TeXu pro Linux). Tisk z dvipm
urcite takovy komfort neposkytuje, tak jsem se tim nikdy nezabyval.

>     Studoval jsem soubory .CNF, ale neidentifikoval jsem nic, co by
> tuto okolnost dovolilo ovladnout. Mel bych dodat, ze mam tiskany
> Hewlett Packard 4P a 5P a ty, jak pravi navod, by mely byt osetreny
> vyrokem "+metafont-mode=ljfour". Obe maji nastaveny format A4.
>
>     Neporadite mi neco, cim by se problem dal odstranit?

Zkonfigurujte si Vase TeXove prostredi tak, aby se pro tisk
volal prislusny Mattesuv ovladac. To zpravidla funguje zcela bez
problemu.

> Moc dekuji
> a zdravim,
>                                   Milan Rieder