Jak na spravne akcenty u ceskych fontu?

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Apr 9 09:01:52 CEST 2001

Libor Chocholaty píše:

> [...]
> 6.2CZ, ale uz jsem na to prisel. Stacilo pouzit kodovani T1 misto OT1,
> ale neco bych precejen jeste mel. V adresari
> /usr/share/texmf/tex/latex/cslatex jsou nejake soubory .fd pro kodovani
> IL2i v knize Typograficky system TEX od pana Olsaka se o nem (o kodovani
> IL2) mluvi, ale pokud zadam \usefont{IL2}{.....} tak mi latex vynada,
> ze: ! LaTeX Error: Encoding scheme `IL2' unknown.
>
> Cim to je? Muzete mi nekdo poradit, kde by byla otazka fontu ponekud
> obsirneji vysvetlena? Treba, kdyz mam Postcriptovy font a chtel bych ho

Zrejme format, ktery volate, toto kodovani nezna. Pri vytvareni formatu
initexem se mu musi rict, ktera kodovani se ma naucit.
Napr. cslatex z TeXLive5 ho urcite umi. Pokud mate nainstalovanu
ceskou podporu pro LaTeX, najdete si soubor il2enc.def, ktery je volan
souborem fonttext.cfg, a ten je zase volan souborem latex.ltx.
Dalsi dulezity soubor je hyphen.cfg (vola ho take latex.ltx), jehoz
editaci se prave ovlivnuje, ktere jazyky a v jakem kodovani bude format
umet (popis je uvnitr souboru).

Pokud jde o postscriptove fonty, doporucuji knihu p. Olsaka
Typograficky system TeX, 2. vyd., str. 154.

Zdravi
         Jaromir Kuben