Jak na spravne akcenty u ceskych fontu?

Petr Aubrecht aubrech at labe.felk.cvut.cz
Mon Apr 9 09:18:51 CEST 2001

> mel jsem rozepsany dotaz ohledne divnych akcentu v LaTeXu z RedHatu
> 6.2CZ, ale uz jsem na to prisel. Stacilo pouzit kodovani T1 misto OT1,
> ale neco bych precejen jeste mel. V adresari
> /usr/share/texmf/tex/latex/cslatex jsou nejake soubory .fd pro kodovani
> IL2i v knize Typograficky system TEX od pana Olsaka se o nem (o kodovani
> IL2) mluvi, ale pokud zadam \usefont{IL2}{.....} tak mi latex vynada,
> ze: ! LaTeX Error: Encoding scheme `IL2' unknown.

Prima navod, jak je to s fonty, jiz byl v teto konferenci podrobne popsan -
viz gopher CSTUGu s archivem mailu:
(gopher://cs.felk.cvut.cz:70/0R226100-229670-gopher_root%3a%5b_lists.cstex%5
dcstex.2001-03%3b1,
subject "doinstalovanie vektorovych fontov")

Jinak (doufam, ze se nepletu):

kodovani fontu se zadava
\fontenc{IL2}
ale pokud pouzijete CSLaTeX (\usepackage{czech}), tak se pouzije implicitne.
Zatim jsem nemel potrebu se tomu venovat, funguje bezvadne. Akorat do dvips
je treba pridat argument -P cs, aby se pouzilo prekodovani do Type1 fontu.

> Cim to je? Muzete mi nekdo poradit, kde by byla otazka fontu ponekud
> obsirneji vysvetlena? Treba, kdyz mam Postcriptovy font a chtel bych ho
> pouzivat v TeXu, co pro to mam udelat?

PS font by mel prijit (alespon v CSLaTeXu jsou takove dva) se stylem, ktery
staci pouzit. Tedy:
\usepackage{times}
pouzije v CSLaTeXu cesky font times.

Petr