Neverte PS fontum!!!

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Tue Sep 5 17:43:28 CEST 2000

Vazeni kolegove,
pokud se chtete vyhnout potizim s PostScriptovymi fonty, prectete si
nasledujici radky.

Metriky (TFM a VF) pro PS fonty v kodovani IL2 (balik cspsfont) byly
ziskany z AFM souboru od Adobe. Zkousel jsem tisk na tiskarne HP LaserJet
4m a Lexmark (presny model nevim, nebyla moje a uz k ni nemam pristup) a
prohlizeni GhostScriptem v OS/2 a Windows 95, 98, NT (dokonce i v
japonskych). Vzdy to dopadlo dobre. V minulosti jsem pro prevod do PDF
pouzival Distiller z baliku Acrobat 3 pro Windows. Zakladni fonty jako
Times jsem nevkladal, ale pouzival jsem ty, ktere ma Acrobat v sobe. To
take dopadlo dobre. Nyni jsem stejnym zpusobem pouzil Acrobat 4 pro
Windows a na prohlizeni jsem pouzil Acrobat Reader 3 (Acrobat 4 pro OS/2
dosud neni). Vysledkem byly rozhazene akcenty, prekryvajici se pismena a
poztracene mezislovni mezery. Neni jich moc, ale na kazde strance je jich
nekolik. Totez mi ohlasil clovek delajici korekturu mnou vysazeneho textu,
ktery na prohlizeni pouzil Acrobat Reader ve Windows (nevim, jakou ma
verzi). Pokud jsem k dokumentu pridal fonty, ktere mam v OS/2 (a pouziva
je GS), bylo vse v poradku. Po nekolika experimentech jsem dospel k
hroznemu poznani: Acrobat 3 ma jiny Times nez Acrobat 4!

Kdyz jsem se ptal v jistem DTP studiu, zda maji v osvitce jisty font, rekl
mi technik, ze jej pravdepodobne maji, ale pod stejnym jmenem mohou mit
uplne jiny font, nez si myslim. Asi dobre vedel, o cem mluvi...

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://members.xoom.com/z_wagner/