MetaPost -- pruseciky

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Tue May 23 11:10:52 CEST 2000

michal kvasnicka píše:

> [...]
> velky probelm. Mnohem vetsi problem je v tom, ze cara obecne nesmeruje
> k orezovemu obdelniku kolmo -- casto smeruje pod dost ostrym uhlem.
> Pri orezu zaroven determinuju bod, kde na tomto konci cara  prochazi
> orezovym obdelnikem. Pokud napr. orezavam na vodorovne care krivku,
> ktera sama jde temer vodorovne a pokud k bodu skutecneho pruseciku
> umistim label, vypada to, ze je label mnohem bliz care, nez by mel byt.
> (Nevim, jestli je tomu rozumet. Lip bych to asi musel namalovat.) A prave
> tato vlastnost mi vadi. Pri tom predpokladam, ze by sly pruseciky najit

Myslim, ze jste si na to sam v predchozim odstavci odpovedel. Krivka
muze mit s obdelnikem mnoho pruseciku. Musel byste analyzovat, kdy jde
ven a kdy dovnitr. Taky se muze jen od hranice obdelniku odrazit
(zvenku nebo zevnitr). Nebo muze jit skoro po hranici. A muze byt
dokonce
chvili linearni a jit po hranici obdelniku. Nedovedu si predstavit, ze
by
se tohle rozumne dalo zvladnout nejakym naprosto univerzalnim kodem,
ktery
by byl dostatecne robustni. Ale treba se Vam to podari.  :-)

> To nevyhovuje vubec. Jednak muze krivka nekolikrat
> vejit do obdelniku a nekolikrat ven, jednak pokud pouze
> vejde dovnitr a ven ne, pak se nenakresli (pri pouziti obou).
> Takze bych stejne musel determinovat pocet pruseciku.

To by se samozrejme muselo pouzivat opakovane, odsekavat casti
po jednom pruseciku. Mel jsem na mysli spis poucit se na tom,
jak je to definovano.

Zdravi
        Jaromir Kuben