MetaPost -- pruseciky

michal kvasnicka qasar at econ.muni.cz
Mon May 22 16:03:03 CEST 2000

MetaPostoveho

> Tomu nerozumim, jak meni konce car? Uzavreny obdelnik se pouzije za
> path pro clipping. Je to obrat, ktery se v metapostu bezne pouziva prave
> na Vami zminenou ulohu.

Hm. Chci malovat perem pencircle. Na konci kazde cary je tedy maly
obloucek. P pokud to oriznu pomoci clipu, obloucek zmizi. To neni
velky probelm. Mnohem vetsi problem je v tom, ze cara obecne nesmeruje
k orezovemu obdelniku kolmo -- casto smeruje pod dost ostrym uhlem.
Pri orezu zaroven determinuju bod, kde na tomto konci cara  prochazi
orezovym obdelnikem. Pokud napr. orezavam na vodorovne care krivku,
ktera sama jde temer vodorovne a pokud k bodu skutecneho pruseciku
umistim label, vypada to, ze je label mnohem bliz care, nez by mel byt.
(Nevim, jestli je tomu rozumet. Lip bych to asi musel namalovat.) A prave
tato vlastnost mi vadi. Pri tom predpokladam, ze by sly pruseciky najit
a vysledek by byl vzdy perfektni.

> Jaky kod? To prece strasne zalezi na konkretnich krivkach a sotva se
> da udelat univerzalne.

Proc ne?

> robny popis casu pruseciku najdete v MFbooku.
> Podivejte se take na cutbefore a cutafter.

To nevyhovuje vubec. Jednak muze krivka nekolikrat
vejit do obdelniku a nekolikrat ven, jednak pokud pouze
vejde dovnitr a ven ne, pak se nenakresli (pri pouziti obou).
Takze bych stejne musel determinovat pocet pruseciku.

> obecne by se krivka musela
> delit na casti vzdy po nalezeni jednoho pruseciku.

No, to jsem prave chtel delat.

S pozdravy
odpovedi stale zadostivy Michal Kvasnicka

P.S. MetafontBook mam, ale s temi casy, resp. jejich zmenami pri
subpath, jsem to valne nepochopil. Co byste taky cekal -- jsem jen
hloupoucky ekonom. ;-)