Formaty pmsma v budoucnu?

arnost arnost at cs.cas.cz
Tue Mar 28 10:45:07 CEST 2000

Dne Po, 27 bøe 2000 jste napsal(a):

>    > Type 1 castecne neproporcionalni zmenu prokladani umoznuje.
>    > V AFM muzete u trackkerningu specifikovat jak se ma
>    > chovat pro ruzne velikosti pisma, konkretne v sekci StartKernData:
>    >
>    > StartTrackKern 3
>    > Comment Light kerning
>    > TrackKern -1 14 0 72 -1.89
>    > ...
>    > EndTrackKern
>
> Track kerning je ale k dispozici pouze ve stupních a pokud jej chcete
> aplikovat, je lineární. Ne v¾dy je to vhodné.

Rekneme linearne-lomeny, coz by casto stacilo (osobne povazuju Sauterovu
aproximaci za prebujelou %))

>    > bohuzel nevim, jak tento zapis prodifunduje do pfm a jak s nim sazeci pro
>    > gramy nakladaji. (uznavam navic, ze to neni prilis universalni)
>
> V PFM nic takového samozøejmì není :-)

Tusil jsem to. Vubec PFM mi prijde az nechutne oklestene. Uz ty chybejici BBoxy
(je to sice redundantni informace, ale mohly tam byt uz z duvodu pohodlnosti)

>    > Na druhou stranu TTF maji bohaty repertoar zmen hlavnich i vedlejsich bod
>    > u a zatim jsem nevidel jejich vyuziti jine, nez trivialni.
>
> Souhlasím, ¾e formát TTF je co se týèe mo¾ností mnohem dále ne¾ Type 1, ale
> propracovanìj¹í fonty neexistují mo¾ná proto, ¾e je formát pøíli¹ slo¾itý,
> neexistují pomùcky na vytváøení slo¾itìj¹ích typografických variací apod. Asi
> bych to pøirovnal ke sporu Wordu vs. TeX. Ve Wordu kvalitní dokumentu
> nevytvoøíte. V TeXu jej nevytvoøí sekretáøka. Mo¾ná je to a¾ pøíli¹
> zjednodu¹eno (sekretáøka nedoká¾e vytvoøit Type 1 font :-).

Znam nakladatelstvi, ktera bezne z Wordu vytvari predlohy pro tiskarnu. Neni to
az takovy rozdil proti vsem PageMakerum a Quarkum. Mozna to je trochu
pracnejsi, ale zrejme to jde %)

Zpet jeste k formatum fontu. Me by napriklad plne vyhovovala spolehliva cesta
MF2TTF.  Zda se mi, ze pristup formatu TTF je prece jen MF blizsi nez Type1
(myslim tim zcela odlisne pojeti hintovani, da-li se tento proces vubec
nazvat nejakym spolecnym nazvem).

--
Arnost Stedry
Ustav informatiky