Formaty pmsma v budoucnu?

Pavel Janik ml. Pavel.Janik at inet.cz
Mon Mar 27 19:37:54 CEST 2000

   From: arnost <arnost at cs.cas.cz>
   Date: Mon, 27 Mar 2000 13:21:03 +0100

Zdravím,

   > Type 1 castecne neproporcionalni zmenu prokladani umoznuje.
   > V AFM muzete u trackkerningu specifikovat jak se ma
   > chovat pro ruzne velikosti pisma, konkretne v sekci StartKernData:
   >
   > StartTrackKern 3
   > Comment Light kerning
   > TrackKern -1 14 0 72 -1.89
   > EndTrackKern

Track kerning je ale k dispozici pouze ve stupních a pokud jej chcete
aplikovat, je lineární. Ne vždy je to vhodné.

   > bohuzel nevim, jak tento zapis prodifunduje do pfm a jak s nim sazeci pro
   > gramy nakladaji. (uznavam navic, ze to neni prilis universalni)

V PFM nic takového samozřejmě není :-)

   > Na druhou stranu TTF maji bohaty repertoar zmen hlavnich i vedlejsich bod
   > u a zatim jsem nevidel jejich vyuziti jine, nez trivialni.

Souhlasím, že formát TTF je co se týče možností mnohem dále než Type 1, ale
propracovanější fonty neexistují možná proto, že je formát příliš složitý,
neexistují pomůcky na vytváření složitějších typografických variací apod. Asi
bych to přirovnal ke sporu Wordu vs. TeX. Ve Wordu kvalitní dokumentu
nevytvoříte. V TeXu jej nevytvoří sekretářka. Možná je to až příliš
zjednodušeno (sekretářka nedokáže vytvořit Type 1 font :-).
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik at inet.cz