nemam rad Spanely

Matej Cepl CeplM at seznam.cz
Sun Feb 13 23:19:39 CET 2000

> Subject: Re: nemam rad Spanely
> From: Tomas Hala (thala at mendelu.cz)

> Ligatury typu ``, ,,, "" apod. vedou - jestli to dobre chapu -
> k sazbe urciteho znaku natvrdo. Zatimco makrem \uv (nebo jakymkoliv
> jinym), samozrejme po uprave, lze zaridit sazbu vybrane dvojice znaku.
>
> Je to tedy dilema mezi vizualni a kontextovou znackou.

Doslo tady k urdictemu nedorozumeni. O co jsem chtel poprosit by
bylo nejake quick-and-dirty reseni, ktere by mi vypnulo (natvrdo)
existenci obracenych vykricniku a otazniku v LaTeXu. Na to jsem
odpvoed nedostal (pokud jsem ji propasl ve spatne fungujicim
dejanews, prosim o Cc: na soukromou adresu, dekuji).

Nechci se hadat s Pany TeXisty o idealni reseni a predelani celych
maker. Je mi uplne jedno, ze ,, a `` vedou k sazbe natvrdo (no a
co? pravidla pro sazeni textu v cestine jsou snad jenom jedny a
menit se -- doufam -- menit nebudou). A i kdyby se snad sazeci
pravidla menit meli, tak mi nejaky script (hlasuji pro Perl nebo
Python, ale jiste by stacil i bash a tr) priipadne jednodussi reseni
nezli ohavne a ne dobre citelne \uv{} makro, ktere by v tom
okamziku stejne bylo nutne predelavat. Krome toho, a to je pro me
docela dulezite, ,, a `` uvozovky produkuje LyX (resp. KLyX v mem
pripade) a nevidim duvodu proc to delat jinak.

Mmch, videl nekdy nekdo makro \quot{} pro sazbu americkych
uvozovek? Ale skutecne se nechci poustet do techto teoretickych
diskusi (dostali bychom se na otazky babel v. cslatex, resp.
smysluplnosti cslatexu, na kterou mi dosud nikdo neodpovedel),
protoze na to skutecne nemam.

				Dekuji

							Matej Cepl