nemam rad Spanely

Tomas Hala thala at mendelu.cz
Fri Feb 4 12:15:43 CET 2000

> Pouzivani \uv se mne osobne vubec nelibi (nabourava to moje esteticke
> citeni pri pohledu na zdroj dokumentu :-). Pouzivam ,,x``, jak v txt tak v
> tex dokumentech. Proto hlasuji pro upravu ligatury `` tak, aby to delalo

Ja hlasuji pro \uv - problem uvozovek neni zcela trivialni,
existuji alespon v cestine ruzne druhy dvojic znaku, ktere se mohou
pouzivat. Dalsi problem jsou vnorene uvozovky. Blizsi zajemce odkazuji
na svuj clanek ve Zpravodaji 1997/3.

Ligatury typu ``, ,,, "" apod. vedou - jestli to dobre chapu -
k sazbe urciteho znaku natvrdo. Zatimco makrem \uv (nebo jakymkoliv
jinym), samozrejme po uprave, lze zaridit sazbu vybrane dvojice znaku.

Je to tedy dilema mezi vizualni a kontextovou znackou.

                                         Tomas Hala
Mendelova zemedelska a lesnicka univerzita, Provozne ekonomicka fakulta,
Ustav informatiky, Zemedelska 5, CZ-613 00 Brno,  tel. ++420 5 4513 2053