TeXovani TeXbook (Was: Re: diskuse ke spanelum)

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Thu Feb 3 14:56:06 CET 2000

On Thu, 3 Feb 2000, Petr Olsak wrote:

> Tak tedy jiny priklad: 'csplain t.tex' je povel k vytvoreni me knizky
> Typograficky system TeX (neni verejne k dispozici). Po odstraneni ligatury
> v CSfontech dopadne spatne jedno pismeno na strane 118. Takze odstraneni
> ligatury by zpusobilo projev zpetne nekompatibility na mych vlastnich
> dokumentech.
>
> Samozrejme, ja bych si to dokazal ohlidat a nahradit ve zdrojaku na onom
> miste dvojici ?` napriklad za \char62.
>
> Petr Olsak

Ja mam takovych dokumentu radu. Kdyz si predstavim, ze zakaznik si objedna
dotisk nebo nove vydani takove knihy, z tiskarny zjistim, ze sazbu
ztratili (nebo budu treba do sazby i nejak zasahovat) a pred latexovanim
budu muset hledat ?` a !` a necim je nahrazovat, pak me ta predstava desi.
Zejmena proto, ze dnes to vim, ale za rok to zapomenu. Co kdyz mi pak ze
spanelstiny zmizi prevracene otazniky, prijde se na to az po vytisteni
knihy a nakladatel bude chtit, abych sazbu opravil a zaplatil zkazene
knihy treba za 100 tisic korun?

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/