TeXovani TeXbook (Was: Re: diskuse ke spanelum)

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Thu Feb 3 10:33:47 CET 2000

Petr Olsak wrote:

. . . .
> Po odstraneni ligatury
> v CSfontech dopadne spatne jedno pismeno na strane 118. Takze odstraneni
> ligatury by zpusobilo projev zpetne nekompatibility na mych vlastnich
> dokumentech.
>
> Samozrejme, ja bych si to dokazal ohlidat a nahradit ve zdrojaku na onom
> miste dvojici ?` napriklad za \char62.

Ja osobne pohlizim na ligatury jako na specifickou
soucast kodovani fontu. A s nekompatibilitami
v kodovani jsou vzdycky problemy. Podle meho
nazoru by pro jejich zavadeni musely byt
mnohem padnejsi a nalehavejsi duvody, nez
to, ze nekomu pripada estetictejsi psat ve zdrojaku
,,neco`` nez \uv{neco}. Navic, kdyz prvni pripad
je zrejme typograficky horsi, neb misto uzaviracich ceskych
pouzije otviraci anglicke uvozovky.

Myslim, ze problem ceskych uvozovek by mel byt radeji
resen na urovni TeXu, nez zmenou ligatur ve fontech.
Hlasuji za udrzeni co nejvetsi kompatibility CS fontu.

                                       Lubos Kloc